Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Lubelskim informuje, że od dnia 18.08.2022 r. rozpoczynamy przyjmowanie wniosków na dodatek węglowy. 

 

Wnioski przyjmujemy w godzinach pracy Ośrodka tj.: 

poniedziałek – 7:30 – 15:30

wtorek – 8:00 – 16:00

środa – 7:30 – 15:30

czwartek: 7:30 – 15:30

piątek: 7:30 – 15:30

 

Jak złożyć wniosek o wypłatę dodatku węglowego?

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platforma ePUAP;
  • osobiście (papierowo) w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Tomaszowie Lubelskim, ul. Papieża Jana Pawła II 12 (pokój nr 2)
  • za pośrednictwem operatora pocztowego.

 

Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30 listopada 2022 r.

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

 

Wszelkich informacji w sprawie dodatku węglowego dla mieszkańców miasta udzielamy pod numerem
telefonu 84 664 16 68 lub osobiście w siedzibie Ośrodka w pokoju nr 2

 

Dodatek węglowy dla gospodarstwa domowego wynosi 3000 złotych.

Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:

  • kocioł na paliwo stałe,
  • kominek,
  • koza,
  • ogrzewacz powietrza,
  • trzon kuchenny,
  • piecokuchnia,
  • kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe,

zasilane paliwami stałymi (węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.), wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Przez gospodarstwo domowe rozumie się:

  • osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe)
  • albo osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

Informacja zwrotna dla Wnioskodawcy:

Jednocześnie informujemy, że Burmistrz przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego, Ośrodek odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku węglowego. Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku węglowego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.

Jak złożyć wniosek elektronicznie? 

UWAGA!!! Aby się zalogować na platformę ePUAP należy mieć podpis kwalifikowalny lub profil zaufany. Można też zalogować się przy pomocy swojego banku.  

  1. Wydrukować wniosek, dokładnie wypełnić i podpisać.
  2. Wniosek zeskanować.
  3. Zalogować się na platformie ePUAP i z katalogu spraw wybrać zakładkę Pismo ogólne do podmiotu publicznego - stary wzór. W dalszej kolejności kliknąć przycisk Załatw sprawę.
  4. Jako adresata wpisać naszą jednostkę - MOPSTOMLUB
  5. W Rodzaju pisma wybrać "Wniosek", w  pole Tytuł pisma wpisać "Wniosek o wypłatę dodatku węglowego", w treści wpisać czego sprawa dotyczy, np. "W załączeniu przesyłam wypełniony i zeskanowany wniosek o wypłatę dodatku węglowego".
  6. Kolejnym krokiem jest dołączenie zeskanowany wniosek w formie załączników.
  7. Podpisać wniosek podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.

 

Wzór wniosku poniżej.....

 

ZAŁĄCZNIKI:

								

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego

Utworzono dnia 18.08.2022, 07:10

Ustawa

Utworzono dnia 18.08.2022, 07:46

Rozporządzenie

Utworzono dnia 18.08.2022, 07:46

Bannery boczne

 

Biuletyn Informacji Publicznej

 

 

Emp@tia

 

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny